VdC –CUP presenta una moció per tal de que la ciutadania de capellades sigui consultada envers el tancament de la piscina durant l’hivern.


Dimarts, 20 Juliol 2010

Des de Vila de Capellades – Candidatura d’Unitat Popular hem estat informats per l’actual equip de govern de la seva decisió de tancar indefinidament la piscina municipal a l’hivern. La nostra postura és contraria al tancament. Entenem que disposar de piscina coberta al llarg de l’any no és cap luxe, sinó un benefici per a tots els capelladins i capelladines que en fan ús -en ocasions, fins i tot una necessitat-, per la qual cosa creiem que cal explorar altres alternatives i no prendre una solució tan dràstica com el tancament indefinit que pretén l’actual equip de govern.
Alhora som conscients que la Piscina a l’hivern genera un dèficit i poder el capelladins i capelladines no valorem lo important que és poder gaudir d’una instal•lació d’aquest tipus a la vila. O poder si que ho valorem i és l’actual equip de govern de CiU qui no ho valora.
Per això Vila de Capellades – CUP ha entrat la una moció amb el següent encapçalament:

 
MOCIÓ PER TAL DE QUE LA CIUTADANIA DECIDEIXI SOBRE SI CAL MANTENIR OBERTA O TANCAR LA PISCINA D’HIVERN.

En ella exposem que ens mostrem en desacord al tancament malgrat el dèficit que aquesta genera, que la nostra línia política retallaria d’altres partides pressupostaries, i que la mantindríem oberta. Però alhora deixem ven clar que apostem per la democràcia participativa i que creiem que ha de ser la ciutadania un cop informada que digui si vol o no mantenir la piscina oberta o tancada durant l’hivern.
Per aquets motiu demanem en la moció que: des de l’Ajuntament es realitzi la primera setmana de setembre, (a ser possible el divendres 3 de setembre a les 20h al Teatre de La Lliga si la sala està lliure), una reunió informativa i consultiva vinculant, on l’equip de govern explicarà el perquè del tancament i on la resta de forces polítiques explicaran la seva posició, amb un temps d’exposició de 10’ per l’equip de govern i de 5’ per la resta de grups. I que un cop realitzada aquesta primera fase informativa, es procedirà a un tron obert de paraules per als assistents per tal d’aclarir dubtes i/o fer suggeriments. Per, seguidament realitzar una votació a mà alçada sobre si es vol mantenir oberta la piscina d’hivern o es vol tancar.
I, a més, afegim que: el resultat que surti en l’assemblea ciutadana serà assumit per les forces representades en l’ajuntament i s’actuarà en conseqüència.
Des de VdC-CUP esperem que els capelladins/es responguin a la convocatòria un cop definida la data i facin sentir la seva paraula per tal d’actuar en conseqüència en el que passi en l’assemblea.

 

 

 

 

En les darreres setmanes VdC-CUP ha presentat diferents mocions sobre temes que ens afecten directament el dia a dia, així com de solidaritat amb altres pobles en lluita, les podeu consultar anant a l’apartat Institucional/mocions del menú superior.